rasisten och teet

Kommer ni ihåg rasisten jag mötte ute en gång?
Hon är hur som helst den i särklass äckligaste människan jag har haft ett längre samtal med på mycket länge. Det var hårfint att jag inte hällde min drink över henne och tog straffet att bli utkastad från krogen; hon provocerade mig något så otroligt.

Till saken tillhör, att jag har hittat ett nytt favoritte.

Jajjamen, det finns ett sammanhang. Det är nämligen så att i lilla stan så finns det en fin butik där jag funnit ett Rooibos citronté med yoghurt som smakar ljuvligt.

Föreställ er min fasa när jag en dag går in i butiken och ser att hon står bakom disken Av alla ställen hon hade kunnat jobba så står fanskapet i den enda butiken där mitt te säljs. Och jag kunde inte förmå mig själv att bemöta hennes blick, eventuellt få ett "men har inte vi mötts förut?" och behöva bete mig civiliserat. Jag blev utan te.

...tills nu!

För att min allra ädlaste Jullebulle var i stan häromdagen och köpte det till mig. Så att jag slapp. Fatta vilken pärla? Tack Julia!


Spegelvänd, fantastiskt inspirerande bild.


Kommentarer
Jullebullen själv säger:

Jag hoppas att det smakar lika bra som du kom ihåg det och att jag blir bjuden på en kopp någon dag ;D puss på dig

2012-01-11 | 20:20:39
Anders mamma säger:

Ååå, låter jättegott, undrar om det finns att köpa i Stockholm. Njuuut!

2012-01-11 | 22:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback