ett brev och ett halvår senare



Nu har jag ett späckat schema de följande dagarna. Det är jobb, arbetsintervju, lunch med en Österrikisk vän som är här på besök, middag med lite släkt samt skönt häng med vänner. Hur jag och Österrikarn träffades har jag skrivit om tidigare, eftersom att det är ett av de mer speciella sätt jag någonsin blivit bekant med någon. Fast det står där att han är Tysk, ser jag.. Nu vart det lite löjligt. Får nog fråga honom på fredag.

Och jag som blir irriterad när folk blandar ihop Sverige och Schweiz.

Har i alla fall fått mig en roadtrip till farmor&farfar idag.
Kan konstantera följande:

♦ Min farfar, som är 87 år gammal, tränar mer än vad jag gör.

♦ Jag har tydligen missat att min kusin fått sitt andra barn. För snart ett år sedan. Roadtrip till Skåne med försenad grattisgåva?
♦ Min pappa har varit mattelärare på gymnasienivå. Han har bara aldrig nämnt detta när han försökte lära mig matte i mina yngre år. Lömsk jäkel. Undrar vad mer han döljer.

Bland dagens bästa var dock följande: En flock getter som gick lösa och följde efter sin ägarinna in i stallet. En utav dem stannade upp och tittade rakt på mig en stund. Tycker getter är för jäkla goa och blev naturligtvis alldeles varm inombords.

Mer djupsinnig än så vågar jag inte vara.

Peace.

Kommentarer
Linn säger:

Asså Annika jag bara ler av ditt sätt att skriva. Du är så underbar!

2011-03-09 | 19:18:46
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
Annika säger:

Och jag ler av dina underbara kommentarer!! tack sötaste!

2011-03-09 | 19:21:55
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback