"Ta dagen med storm"

Idag så har jag först antropologilektion, därefter ska jag sammanfatta och förebreda inför politikprovet, läsa 80 sidor om gangsterism och börja på grupparbetet som ska in på måndag (fick veta i tisdags att vi skulle skriva om gangsterism så hittills har jag bara hunnit läsa i materialet) och sedan vid fem ska jag intervjua tre personer till. Sen måste hela fredagskvällen spenderas med att transkribera fem(!) intervjuer. Lyckligtvis är det korta, bara ca 5 min var. Annars hade det inte varit realistiskt.

Lördagen och söndagen blir sedan ett vaccum av diverse studier.

Så för att piffa till det här ointressanta inlägget så kan jag ju berätta om någonting som skedde på campus igår. Det finns ju ett stort antal hostel här där hundratals tjejer och killar bor (separata hostel efter kön dock - vad trodde ni?), och det finns många aktiviteter där representatner tävlar i sport, sång och så vidare. Igår när Ronja satt och chillade utanför caféterian var det någon form utav prisutdelning där hon förstod det som att det var skönhetstävling (!) samt att ett pris delades ut för det hostel som har gått ner mest i vikt.

...:) God morgon Sverige!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback