Random upplevelser

Idag var jag och Ronja tvugna att vandra till Mall för att fylla på Internet. Det var olägligt att lägga ner förmiddagen på detta med tanke på mitt plugg, men med tanke på att min praktikintervju via Skype är imorgon så vore det ju "lite" dåligt utav mig att inte ha tillgång till Internet. I alla fall, det var skönt att ha en ursäkt att vara ute i solen. 

När vi promenerade längst en bilväg så stannad en utav de lokala "Taxis". Det är som en kommunal buss som kallas det. De finns lite varstans i Potch och kostar 10R (6kr) per åk, dock finns varken tidtabeller, busskurer eller vad jag vet någonstans att kolla upp reserutterna så jag har inte riktigt lyckats nyttja systemet. I alla fall, en utav dessa Taxi's stannar brevid oss. I sätet brevid föraren sitter en snubbe och dricker öl och följande konversation utspelar sig: 
"Hello, where are you going?"
"Hi, we're going home".
"Give me your number, I will call you later" (till Ronja). 

Nu vill jag att ni översätter detta scenario till ett Svenskt kontext för att få ett tydligar grepp om hur lustig jag fann hela situationen. Tänk er att ni promenerar hem, och en lokal buss kommer åkande. Brevid föraren sitter någon och dricker alkohol, ber chauffören att stanna och börjar sedan ragga ogenerat. Man måste ju dessutom påpeka hur sjukt dålig han var på att få det naturligt - vad skulle man få för glädje utav att ge sitt nummer till en komplett främling? Jag tror personligen att han hade vunnit på att samtala lite och sedan be om numret. Nu hade han väl inte fått det ändå kanske men hela hans stuk var, så att säga, lite taget ur luften. 

Nu återgår jag till skolarbetet! Har ungefär fem sidor och arbetet ska ha minimum åtta. Det känns faktiskt väldigt bra, eftersom att jag antagligen kommer vara klar med rubbet före midnatt och då kan få mig en hyfsad natts sömn innan morgondagen som kommer vara helvetet x3 i studiebelastning.

Ha en bra Söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback