När man trodde att man var säker..

 
Det krävdes att jag satt upp till sex imorse, men jag blev klar med mitt historiaarbete till slut. När jag lämnade in det så kändes det så förbannat skönt och jag såg framför mig hur jag ska spendera resten av dagen med att sova, äta och ta det lugnt. Jag inledde mitt firande med att slå mig ner för en god lunch, öppnade datorn och det dokument där jag kryssar av mina prov och inlämningar i samtliga kurser.

Stryker Historiauppsatsen. Sänker blicken till vad som återstår. Upptäcker att jag har prov i Politik på måndag. Det är ju kul, eftersom att jag redan har två uppsatser som ska in på måndag varav en kräver framförallt tid för att intervju och transkribera, varav den andra är på ett helt nytt ämne inom Sociologin som läraren introducerade först idag.

Jag har alltså 6 dagar på mig att genomföra arbete som normalt sett skulle ha varit på kanske fem veckor i Sverige, om ens det eftersom att man sällan har både salstenta och inlämningar under samma vecka där. Jahaja. Dessutom så väntar besked om en mindre inlämning i Historia som läraren har skjutit på och i allra värsta fall sker även den inlämningen i början utav nästa vecka.

Jättesmidigt rent tidsmässigt, känner jag spontant. Nu ska jag dränka mina sorger i eftermiddagssömn och ladda om därefter. Ni kan ju få njuta av att beskåda de ädla träden jag passerar varje dag till och från skolan:

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback