"I love you!"

Idag sitter jag på Fine Things, käkar pasta och studerar lite. Det är säkert 25 grader ute, hur skönt som helst, och jag ska till skolan och fortsätta sedan. När jag promenerade hit så hälsade jag på en kvinna som jag passerade, och efter en kort stund hörde jag någon ropa bakom mig, "I want to walk with you!". Visst, sa jag, och tyckte väl att det var en trevlig överraskning.

Hon presenterade sig och berättade skrattande att hon var Sotho, eftersom att jag hade uppenbara problem att uttala hennes namn. Sedan förklarade hon att hon kommer ifrån Lesotho, och mitt svar var att jag tycker Lesotho är underbart och så vackert. "I love you!", sa hon leendes. Och egentligen blev väl det resten av konversationen. Vi pratade om Lesotho och hon brast ut i kärleksyttringar över detta. Sedan skiljdes vi åt och lär aldrig ses igen.

Riktigt soft möte med en främling måste jag ändå säga. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback