I feel real proud right now

 
Joy och jag efter lunch idag. Linnet hänger skönt i verkligheten men ser mest jävligt ut på bild. Det får ni leva med, ädla betraktare..

Håll i hatten Svenskar, här ska skrytas!

Nu har jag varit här i fyra månader och de senaste två veckorna har varit tuffa skolmässigt; slutarbeten har lämnats in i samtliga ämnen och jag har kämpat för att få ihop det i jämförande politik, skrivit min första riktiga historiauppsats, gjort min första kvalitativa undersökning samt skrivit en sociologiuppsats om gangsterism med miminal tid för förberedelse då läraren ändrade ämne i sista stund (sistnämda skrevs tillsammans med Ronja). Det har varit sömnlösa nätter, högar utav böcker och ont om tid att prestera inom samtliga områden.

Och idag lades resultaten ut för samtliga slutarbeten, och vet ni vad?
Jag fick distinction i ALLA FYRA ÄMNEN!!! 
På NWU innebär det att man får över 75% på uppsatserna utefter särskilda kritierier per kurs. Average är 50-59%. Jag är väldigt stolt över att jag lyckades prestera så bra i ett annat land där studiemetoderna skiljer sig så avsevärt ifrån hur vi gör hemma i Sverige. Om vi dessutom tillägger praktikerbjudandet så bäddar det ju verkligen för att tillåta mig själv vara glad och stolt. 

Jag skäms ju lite för det här skrytinlägget... men.. ja, alltså. Skitsamma?

Nu är det helg, jag måste förvisso plugga lite men imorgon blir det käk med Clap och sen vet man inte vad som händer övriga helgen. Nu ska jag till gymmet och ösa ur mig lite av den här överskottsenergin jag har byggt upp under dagen. Nu jäklar!

Ha en bra fredag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback