En höjdarkväll




Man skulle kunna tro att jag sitter och myser i en fjällstuga när man ser bilden ovan, men igår så var det middag hos Marid med det vanliga crewet och Meski varo erhört bestämt inställd på att vi måste ha värmeljus och mysbelysning, så då blev det så. Mardi hade sen måleriklass (kreativ jenta) så vi andra förberedde middag lagom till hon kom hem. Ronja gjorde både eget foccacia bröd med oliv, festaost och salt samt en kladdkaka, sedan förberedde vi en citron och ört-kycklingsallad och drack lite pinotagevin. Därefter mös vi ihop oss i soffan samt på en madrass tillsammans med Mardis galna border collie, Whiskey, och kollade på Moulin Rouge. Tycker om den filmen väldigt mycket men den är verkligen inte särskilt fint romantisk som jag tror den ämnar vara, tycker nog mest den är ganska tragisk. I alla fall.

Vi hade det precis så mysigt som det lät, och det var som alltid glada skratt och sköna konversationer. Som Meski sa igår så känns den här gruppens vänskap som att det inte spelar någon roll om vi inte ses på några år, det kommer vara lika härligt och naturligt ändå när vi väl ses. Dessa människor är jag tacksam för. Är ledsen att det är dyrt och långt att åka till Sverige dock, för jag tror inte att jag kommer sätta min fot i Sydafrika än på många år (lät dramatiskt, men ni får får guds skull komma ihåg att jag aldrig har varit i varken Nord- eller Sydamerika och det står näst på önskelistan av resemål).

Klockan två idag har jag min sista lektion här, och om en vecka har jag min allra första sluttenta. Det känns märkligt att skriva. Försöker väcka mig själv till liv för att kicka igång plugget ordentligt, men det går långsamt i skallen efter den här intensiva terminen; ska kämpa på! Blir gymmet i eftermiddag så får jag ur mig lite av min seghet. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback