Tiden går så fort

 

Häromdagen kom jag och Ronja fram till att det har gått ungefär en tredjdel utav vår tid här - redan!

Det märks att tiden går. Skolan blir allt mer seriös och tidkrävande. Vädret blir kyligare. Överraskningarna färre - man är inte lika chockerad längre utav hur folk talar om det här samhällets interna problem. Och på sätt och vis är det ju skönt att vänja sig vid en plats. På andra sätt är tanken lite skrämmande; jag är rädd att jag ska glömma bort att ta tillvara på dagarna i Potch eftersom att de börjar kännas lite mer rutinmässiga nu. 

Idag så har jag i alla fall trotsat det faktum att jag är sjuk och borde ligga och kolla på film hela dagen, precis som igår, eftersom att på tisdag förmiddag ska min historiska uppsats lämnas in. Jag sitter här med fem gamla, innehållsrika böcker om Zulu kungen Shaka's framfart i början utav 1800-talet. Det är honom jag ska skriva om, måste komma på en essäfråga som har någonting att göra med hans historiska påverkan i Sydafrika. Jag kan inte påstå att det är ointressant, men däremot är jag ganska så seg och har också 40 andra grejor att göra på typ två veckor så jag ser fram emot att på något mirakulöst sett genomföra detta - det är ju så det är, varje gång man tror att "denna gång blir jag inte klar/denna gång förstår jag inte vad läraren menar" så lyckas man ändå lämna in sitt arbete innan deadline.

Jag önskar att jag hade något engagerande att dela med mig utav, men i nuläget så blir det inte bättre än såhär. Jag avslutar med lite nonsens i punktform.

♦ Jag har lyckats föräta mig på GB glassen magnum mint. Under en period här på ca två veckor åt jag i princip en om dagen så det tappade sin charm lite.
♦  Om två veckor landar mamma och pappa i Sydafrika
♦ Idag noterade jag att en utav hundarna, Charlie, gjorde konstiga ljud och tuggade fragda. Så jag frågade Org om det var någon fara med hunden, varpå han svarade "he ate a poisonous frog, that is why he is like that". Okej, då är allt lugnt eller? Tänkte jag med skepsism.
♦ Igår så såg jag äntigen the Great Gatsby . Tyvärr är jag mer imponerad av soundtracket än själva filmen.
♦ När läkaren igår fick reda på att jag är svensk så var hans första fråga ifall jag har läst Stig Larsson. Det har jag inte, men jag sa att jag hade det. Undrar varför jag kände pressen att ljuga om något så banalt?

Ha det gott, nu är jag på sida 255 i E.A Ritter's bok "Shaka Zulu". Efter denna är det bara fyra böcker kvar att sålla igenom. Glädjen är total, och medan jag låtsas att det är sant så glider kvällssolen sakta nedåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback