Tama djur och vilda djur

 

Igår var vi på middag hos Mardi och Jandrea och åt en god, klassisk Afrikaans rätt. Här är det för det mesta djur som vandrar fritt och igår var inget undantag; rätt som det var kom en gigantisk hund och krävde sin dos utav uppmärksamheten. Det är väldigt trevligt, får jag lov att säga.

Det stället vi ska till imorgon heter Pilansberg National Park. Vi har bokat hyrbil och hostel samt en eftermiddagssafari som pågår tills solen går ner, detta eftersom att många av de större djuren rör sig ute då. Det ska bli fantastistk kul, i Tanzania såg jag mest "vänliga djur" men här finns även rejäla kattdjur och det känns mycket spännande. Området har tydligen gott om vägar som man kan åka omkring på på egen hand så vi tar väl våran bil och hattar dit tidig förmiddag så har vi möjlighet att bege oss på upptäcksfärd. Det är jag, Ronja och Emil som åker. Dagen efter tror jag att vi far till Pretoria och lallar omkring lite, alltid kul att besöka stora städer när man har varit på ett ställe som lilla Potch i fem veckor... Denna helg blir en höjdare tror jag minsann!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback