Sitter här och knegar


Köpt nya solglajjor, mina gamla gick sönder. Dessa är okej men det är verkligen inte charmigt med små fakediamanter på sidorna. Tur för mig då som är tillsammans med en händig ingenjör som tog med mina gamla hem för att laga - ha ha!

Hej från andra sidan jorden. Eller, nedre änden om man ska vara sån. 
Det ser förmodligen ut som en fokuserad stund i mitt liv, men faktum är att vi precis kom hem från en utflykt som tog löjligt mycket tid, så nu sitter jag snarare här och anstränger mig för att över huvud taget kunna fokusera på en sak i taget (vilket ej går med tanke på att jag sitter och skriver detta inlägg just nu).

Tänkte bjuda på lite slumpartad information.
Visste ni att..

♦ Här finns det folk som försörjer sig med att vakta bilen åt en medan man är inne i resturangen/köpcentret/mataffären. För detta besvär får dom mellan 2-10 rand per bil lite beroende på hur länge man har varit borta, vilket är ca 1-6kr. 

♦ På väg till Mooi Rivier mall så kan man gå igenom en stadsdel som är full utav människor och aktivitet. Det är butiker av alla dess slags, t.e x "candy and shoe equippment", "dipers and hair saloon". Här är det fruktstånd på marken, hög musik och alla vägar är inte asfalterade. Det känns mer som Afrika, tycker både jag och Ronja, enligt våra tidigare erfarenheter (vi fattar ju att Afrika är extremt varierat men det är en viss känsla vi syftar på)

♦ Idag roade sig Org, husägaren, med att skjutar duvor på ett majsfält. Något deprimernade helgsyssla om ni frågar mig.

♦ Jag har hemlängtan. Inte efter en specifik plats eller så, det är en känsla jag längtar efter bara. Jag behöver inte åka hem så länge jag kan få känna den känslan. Detta kommer garanterat lättas när mamma och pappa kommer - nästa söndag! Redan om en vecka åker jag till Kapstaden i sällskap utav Ronja och chillar med henne och hennes mor det första dygnet.

Ja, alltså så kul var det för er. Ikväll blir det final i paradise hotel säsong 3. Ronja och jag är slaviska följare utav denna säsong, jag bad Emil ta med sig en hel del serier och program till mig när han kom hit och vi är båda fast i intrigerna. Jag erkänner, hade vi haft säsong ett och två att titta på efter denna så hade ingen varit gladare än jag.

Nu går solen ner. Fan. 
Ha en redig lördag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback