"Pluggmotivation"

Idag är hjärnan på halvfart efter gårdagens prov. Men grejen är den att jag måste skriva en uppsats, har 1250 ord kvar och den är egentligen intressant. Det är bara så himla tråkig när man vet att man kan göra bra ifrån sig, men man är helt enkelt i behov utav att vila. Dessutom var dagens lektioner väldigt menlösa, den första gick ut på att prata om President Jacob Zuma's husbygge på 250 miljoner rand (vilket vi diskuterade i över en timme istället för kommunismen som stod på schemat) och den andra lektionen fick vi se på DVD om "The Boer War" vilket inte var fängslande alls.

Men frukta intet.Jag har diverse metoder för att försöka få igång hjärnan.

I. Skriva på måfå för att komma igång
II. Lyssna på Barbados
III. Lova mig själv ett glas vin efter ett visst antal ord
IIII. Lyssna på Bryan Adams
IIII. Gå djupt in i mig själv och fundera på vad jag genuint känner om ämnet jag skriver om.
IIIII. Diskutera med (störa) Ronja som skriver samma uppsats
IIIII. Lyssna på Roxette
IIIIII. Vänta på att cheesecaken ska tina.
IIIIII. Påminna mig själv om att om jag inte fortsätter göra bra ifrån mig så gör jag de svenska folkhemmen djupt besvikna.

Där har ni de åtta mest skottsäkra metoderna till ett effektivt uppsatsskrivande! Varsågoda, jag bjussar på den. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback