(O)lustigt

Jag var tvungen att åka till Mall och bråka lite med Vodacom pga att mitt modem krånglar (sjukt välbehövt just nu), jag beställde shuttle service dit men hem tänkte jag att jag skulle promenera eftersom att kliniken ligger på vägen. Jag har mått mycket dåligt i snart en vecka och det är svårt att beskriva hur det känns, men det är inte som en normal hederlig förkylning och jag har försökt ringa och boka utanresultat. Så i alla fall; tänk er en sjuk Annika i 25-gradig värme, helt högröd i ansiktet och ganska uppenbart icke-glad, med fötter som glider i skorna för att det är varmt för att jag tänkte minsann att klart jag ska ha strumpbyxor i, ingen annan går ju barbent nu när det är "vinter" (har seriöst sett folk i overall och stickat mössa).

Till Poängen. Jag gick till kliniken, fick ingen tid förren imorgon och vandrade då vidare hemåt med musik i öronen. När jag kommer till en korsning så står där en bil med en herre i. Tänker inte mer på det, utan vandrar vidare. Hör plötsligt hur någon ropar och får se hur en svettig medelålders man SPRINGER för att komma ikapp mig. 

Man: Hi, I'm sorry to bother you like this"
Jag: Wassup?
Man: I wanted to ask you a tiny favor. 
Jag: aaand what is that?
Man: Can you come and have a drink with me, maybe a cool drink- 
Jag: No. I am sick and I want to go hom (ungefär som att jag hade sagt ja annars...)
Man: Ok, can I drop you off them?
Jag: No, you can't. Byebye.

Den här händelsen slår till och med härmodagen när en skolbuss med skolflickor skrek efter mig att jag var sexig. Vilke herre in his right mind springer efter en ung tjej och ber om en träff som en TJÄNST? Han kanske hade låg självkänsla eller något, vad vet väl jag.

Vill ni ha lite andra uppdateringar i livsfronten?
♦ Myror har börjat invadera vårat badrum.
♦ Pierre (en som bor i värdarnas hus) har lovat mig att jag ska få åka motorcykel med honom nu i veckan. Det ni. 

Ja, det var väl det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback