Min totala obsession



Lana, Lana... Lana del Rey. Din musik alltså. Jag är besatt. 

Jag har faktiskt somnat till hennes musik i princip varje natt nu sedan jag landadei  Sydafrika. Jag sover dåligt när jag inte sover själv, så jag måste få isolera mig och dyka in i min egna värld. Det händer när jag lyssnar på hennes musik. Jag började varje natt med att sätta på Born to Die ifrån hennes första album, och innan jag vet ordet av så har jag somnat. Ibland tar det några låtar, men det är okej det med.

Den enda negativa effekten det har haft är väl att jag blir trött så fort jag lyssnar på det albumet. Förhoppningsvis kommer jag inte associera hennes nya Ultraviolence med sovdags, och jag längtar tills jag kommer hem till Sverige och hela albumet har släppts. Då kommer jag säkert ägna många långa stunder till att lyssna på hennes musik på spotify, och fundere på hur mycket eller lite jag älskar de olika låtarna. Det är få artister jag fastnar så brutalt för. Innan henne var det nog Tallest Man on Earth, men honom har jag tröttnat på, och det har inte hänt ännu med Lana.

Ja, jag är så besatt som jag låter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback