Läget här i Krugersdorp

(Man måste ha jacka och skor inomhus för det är så  kallt...)

Umgås lite med Wolfgang, som har chillat lite på mitt knä ett tag.

Har varit runt i Johannesburg och Soweto idag, för er som inte vet så är Soweto ett tidigare ställe dit man placerade de som arbetade i gruvorna under den tid då man fann guld i området kring Johannesburg och det blev ett växande stadsområde. Idag är det ett township med 8 miljoner (!!!) invånare. Alltifrån extrem fattigdom till överklass huserar där; Mandela bodde där med sin första fru och jag fick se det huset idag vilket var kul, och hans andra fru bor i ett hus i ett område än idag. Jag ska lägga ute lite uförligare berättelser och foton, kanske ikväll när jag kör min "nattrunda" på Internet, om jag orkar. Jag måste ringa el doktor på måndag när vi är tillbaks i Potch, för imorgonbitti är min medicinkur slut och huvudet är inte bättre och jag känner mig febrig och konstig. 

Ah well, är mycket glad att jag följde med hit den här helgen. Har det verkligen extremt bra, Mardis släktingar är underbara. Får se hur mycket äventyr det blir imorgon, kanske en tur till ett närliggande shoppingcentrum men jag skippar nog eftermiddagens äventyrligheter för att vila och studera lite. Är tvungen att ha glajjor å mig hela tiden nur för mina ögon svider och är torra sedan jag blev sjuk. Jag hatar att ha glasögon och längtar så tills att jag blir frisk (av flera skäl än det, förstås).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback