vad hände här då..?



 
För ett par år sedan så gjorde jag lite vad fan jag kände för. Vilket innebär att nalkades fest (fövisso med tema djungel som på bilden överst) så var det högklackat och magtröjor och underliga sminkningar som gällde och faktum är att jag allt som oftast kände mig ganska soft och bekväm. Och jag poserade helt ogenerat framför webcamen i diverse outfits för att jag kände mig cool. Idag vågar jag ingenting när det gäller det rent ytliga. Jag vill hävda att det ändå säger någonting negativt om hur jag har utvecklats på det området, eftersom att det inte handlar om hurvida jag vill klä mig så längre, utan snarare om att jag inte vågar. Jag har öppnat mina ögon för den extremt kritiska omgivning som finns antar jag. Att långa tjejer med 14cm klackar är fånigt, att korta shorts kan anses slampigt, att magtröjor anses fult... Jag vet inte riktigt, det har satt sig. Jag kunde dra på mig ett par bruna skinnshorts och känna mig vrålsnygg medan jag idag mest mår illa när jag tänker på att ha dem på mig igen.

Man ska inte låta andra styra ens egen bekvämlighet men man gör det ändå. Jag i alla fall. Mina utsvängda jeans och pannband ligger nerpackade och jag kommer nog aldrig vilja ha dem på mig igen, för det tar emot när jag tänker på vad andras ögon kan tänkas tycka om det. 

Hur lär man sig själv att inte bry sig om vad andra tycker? Förr så tror jag helt enkelt att jag inte förstod om jag var "för udda" eller ej, jag tänkte inte på det. Idag har jag inte dåligt självförtroende rent generellt men jag har fått för mig att min ålder och mitt utseende kräver en viss typ utav klädstil, en mognare. Men på fritiden borde man ju faktiskt få se ut hur man vill. Mitt liv och så vidare.

Shiet, I dunno..

/Over and out ya'lls.

Countdown till Sydafrika: 20 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback