knallorange fågel

 
Skolans fina byggnad. Jag skriver singular för de andra är fula:)

Påväg hem igår så passerade jag och Ronja ett torg vi tidigare varit obekanta med. Det visade sig att det fanns ett stort Virgin active health club gym där som vi blev intresserade utav och bad om att bli runtvisade. Det tog tvp sekunder med den här underbara personalen sedan var vi fast. Det slutade med att vi efter rundturen, i det finaste gymmet jag någonsin sett, satt i personalrummet och visade foton från ett snöigt Sverige och växlade skratt och allmän vänlighet. Jag måste återigen påpeka - folk är extremt trevliga så fort man tar initiativ till samtal. Idag ville en dam i kassan dessutom följa med till Sverige:
Jag: this is a different system than in my homecountry.
Hon: Where are you from?
Jag: Sweden.
Hon (blixsnabbt): please take me with you.
Jag: Maybe it's too cold for you.
Hon: I can by a jacket, there's a first time for everything.

"Why not?" Tänkte jag för en sekund.
Anyway, nu har jag gymmedlemskap 10 min från där jag bor och det ingår ett träningsprogram utefter egna önskemål samt kostrådgivning så det är bara att köra på. 

Idag var vi även till Mooi River mall med Mardi.
♦ Jag behövde köpa en ny kudde, kuddarna vi har är hårda och avlånga. Visade sig att alla kuddar här är avlånga... men jag köpte en mjuk i alla fall. Sover kasst på nätterna och det tär på energin som jag behöver just nu.
♦  Vi köpte en mixer också. Vi har faktiskt köpt en hel del utrustning till köket - det fanns inga grytvantar, knappt några glas, inget durkslag osv. Vi vill trivas så vi brassar på.
♦ Köpte faktiskt två par sommarskor också - BUSIGT. Detta är sandalhimlen. 

Påväg till köpcenteret så tog vi en vända förbi botanical garden för att se en sällsynt blomma, men den hade vissnat. Oops. Fick i alla fall en liten tour i parken, Mardi studerar zoologi och botanik och kunde berätta lite ditt och datt. Höjdpunkten var en fet knallorange fågel:



Vi har inget internet hemma till helgen. Imorgon ska vi på marknad så vi får se vad vi fördriver övriga helgtiden med. Det finns risk för fest denna helg har jag hört. En flaska ekologiskt rödvin på affärn kostar 30kr. you do the math:)

Ha en underbar helg!


 

Kommentarer
Fisken säger:

Åhhhh mysiga fisken!!!! Skönt å höra hur bra du verkar ha det!! Puss!!!

2014-01-31 | 19:33:14
Erika säger:

Ni har det ju hur super som helst tjejer! :D Sitter med ett stort leende på läpparna här hemma i ett, som du skriver - snöigt Sverige! Din blogg är det bästa lunchsällskapet ever Annika - Tack för braiga inlägg! Kram på er

Svar: Kul att du läser! Träffade just läraren till medical antropology och hon talade väldigt gott om dig och verkar glad att ha oss i klassen. Kram!
Annika

2014-02-01 | 13:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback