Utgång igår



Igår så var det utgång på tapeten. Mardi har pratat varmt om ett ställe som heter Mystique, ett elaxat uteställe där man kan möta ntressanta människor och ha det bra. Jag och Ronja är ju inte direkt den storts utbytesstudent som (än så länge) festar som besatt för att träffa så mycket människor som möjligt, vi hakar på när tillfället erbjuds men vi har inte varit ute själva och röjt. Igår var så extremt varmt och vi båda satt och studerade fram till halv tio på kvällen; med andra ord var det väl VERKLIGEN bra att Mardi peppade oss och tog med oss ut.

Först var det drinkar på en bar vid skolan. Vi drack en shot som hade pepparmint och chokladsmak, farligt god, och även en mojito slank ner. Därefter rullade vi till Mystique som visade sig ha en väldig trevlig atmosfär a la rock, ni vet biljardbord och svarta väggar på damtoan. Jag spenderade kvällen med att sitta och ha intressanta samtal om livet. Men en sak som alla konversationer har gemensamt är att de inhemska Sydafrikanerna blir helt till sig när man nämner Kapsataden. "You have to go to Cape town" "you need to stay there for AT LEAST a month" "oh my god, there is no place like cape town..". Dom är faktiskt väldigt kära i hela sitt land i allmänhet, många har bara rest runt i Sydafrika och aldrig utanför men verkar nöjda med det och berättar med vildsint blick om alla olika landskap och platser som man bara måste uppleva.

Det kan alltså konstanteras redan nu att jag måste tillbaks hit senare i livet. För jag är här för att plugga nu, vilket dessa goa själar inte verkar tycka är så viktigt för dom rekommenderar månadslånga utflykter. Men det är charmigt! En sak som vi verkar satsa på att göra är att åka iväg någon helg snart och åka linbana (canopy) över vildmarken, sen var det även tal om kajaker och bungy jump men jag satsar 5000Rand på att ni aldrig ser mig hoppa ner från någon höjd med bara en lina om fötterna.

All in all en väldigt trevlig, bra lördagskväll! Snart ska vi åka hem till Mardi och laga indisk gryta.
Med inspiration av gårdagens parkeringsvakt så bjuder jag på några avrundande ord: "may the devil be gone" (han ville att bilen skulle vara säker, snällt).


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback