Sydafrikas mest populära delikatess


Biltong är torkat kött i tjocka skivor som har skurits längst muskeln på djuret. Det kan köpas vart som helst här borta. Jag provade lite förra veckan och fick kväljningar då konsistensen+köttkänslan helt enkelt inte var min grej, men tydligen så är det fantastiskt gott och särskilt till en kall öl.

På vägen till skolan passerar man en glassbar. Där står det "ICE CREAM, SMOOTHIES, CAPPUCCINO, BILTONG" och jag kan omöjligen tänka mig något mer osmakligt till glass som just torkat kött meeeeeen varför inte, kanske kan man doppa lite antilop i sin jordgubbssorbet. Det finns en första gång till allt!

Idag har jag en presentation i min sociologiklass, det är den där postern jag har raljerat om. Jag ska presentera kortfattat varför equality between the genders is important to achieve longlived development. Hehe. Enkelt, för mig som har pluggat i tre år TÄNKTE JAG imorse men huvudet jobbar inte idag. Ingenting vettigt kommer ur. Känns som att jag kommer stamma samt sluddra när jag står där framme "womenscscshhh r-r-rajjt...".

Jaja, om det nu finns en första gång för allt så ska väl kategorin "göra bort mig på en lektion i Sydafrika" invigas någon gång.

Ciaopaow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback