Örnen har landat

Nu är Emil äntligen här. Han och Kitte (som nu har åkt hem) kom med tåget igår förmiddags och det kändes nästan lite surrealistiskt att visa dem runt i den Sydafrikanska värld som känns som min egen. 

Precis som jag misstänkte så har han och djuren här hemma redan byggt upp en god relation till varandra. Igår så visade det sig att fågeln "dansar" när man kastar upp en tennisboll i luften upprepade gånger, så vi satt i trädgården en lång stund och bara roades av dels fågeln, men också hundarna som flockades kring oss. Det är en ganska idylliskt miljö här bakom murarna, en som jag uppskattar (obs, ej när fåglarna skriker).

Det har blivit en lugn start på Emils äventyr här i Potch. Har tagit en liten promenad runt kvarteren, på campus samt varit ute och ätit och konstaterat att maten här sklijer sig oerhört ifrån den i Kapstaden. Allting här är ju exepmelvis dränkt i ost och vill man inte ha köttig mat finns typ ett enda alternativ. Potch brukar jämföras med Amerianska Södern av de som bor här, eftersom att det är ett område där farmar är vanligt i omnejden, folk är konservativa och maten är fet. 

Idag så är det regn, regn, regn. Och faktiskt - kyla. Så det blir till att sitta inne samt att försöka hitta någon restaurang som är trevlig. Jag hänger inte gärna på vårat hostel - det smattrar ganska rejält där i regnet eftersom att dom av någon anledning har gjort taket i delvis genomskinlig plast. Emil hävdar att det läckte ifrån taket inatt. Jag orkar inte ens ta reda på det själv.

Så nu börjar äventyret i alla fall! Jag ska plugga intensivt som attans när tid finns och sedan ska vi fara omkring. Vi ska även äta en jävla massa, skulle jag tippa på.

Ha en wünderbar söndagskväll, jag ska skriva klart min artikelanalys nu medan Emil kollar på hockeyn på hostelet. 


Leker med bollen.


Om Benji får tag på bollen så bli Charlie helt galen. Avslappnat.


Tog grabbarna till café Fiori för att äta frukost. Jag beställde en macka (närmast i bild) och de beställde omelett. Det var obehagligt mycket ost och det var inte nådigt med socker i dryckerna. Blev deppig. Vill bara ha en normal frukost. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback