NWU-Pukke Rugbyteam

Ikväll spelade Universitetets rugbylag, NWU-Pukke, här på hemmaplan mot Universitetet i Stellenboch. Rugbyarenan ligger bara fem minuters promenad från där vi bor så självklart var det läge att ta sig en liten titt på vad det är för stojeri man brukar höra om kvällarna. 

Stämningen var på topp med hög musik, maskotar, rugbyspelare som massakerade varandra till den grad att matchen avbröts säkert fem gånger av att sjukvårdare fick springa ut på spelplanen, cheerleaders.. Det kändes ganska exakt som jag föreställer mig att det känns att vara med i en Amerikansk highschool film. Fast i Afrika.


När vi skulle gå därifrån så slog jag huvudet i en uppfälld vägbom. Det var mycket folk samt mörkt så jag såg mig inte för och det dängde till rejält. Till min förvåning så var det några Afrikaans som skrattade hysteriskt åt det här. Det var hyfsat förnedrande med tanke på att jag just nu inte mår särskilt bra. Är yr, ser suddigt och huvudet dunkar. Faktum är att det inte skulle förvåna mig ett skit om jag har fått en lättare hjärnskakning såsom jag mår nu. Jag lovar på heder och samvete att om det känns såhär imorgon så rådfrågar jag nån läkarmänniska.

Godernatter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback