Frukost

Den här killen älskar också frukt, speciellt äpplen!

Min frukost idag består av Smoothie gjord på:
- 2 bananer
- 2 gröna äpplen
- 1 selleri
- 1 bit ingefära
- 2 dadlar
- Ett halvt glas tropisk juice utan tillsatser

Väldigt ofta har jag mango som bas också men nu är det inte tillräckligt mogna.
Och då kanske ni tänker "öhh vaddå ere här nån snå dära hälso-skryt blogg eller för jag är inte up for it". NEJ, svarar jag då. Jag vill bara berätta att jag börjar extremt nyttigt på dagarna. Sedan direkt efter att jag har vräkt i mig min enorma smoothie så tar jag en pulverpåse med "White chocolat coffe" eller "vanilla latte" som innehåller fler tillsatser än vad som borde få plats i den lilla pulverpåsen egentligen. Sedan smuttar jag på detta. Tills det är dags för att äta lunch ute vilket alltid innebär att det är typ 100 sorter olika varma bröd med ost överallt som allternativ, ELLER en paj med festost och spenatsmak. Eller nudlar. 

Jag älskar min frukost men trodde ej att jag skulle ledsna på att äta ute efter bara två veckor. Man förstår efter en liten stund att oops, maten är faktiskt densamma typ överallt här. Och den ger inte direkt någåon energiboost, den lägger sig mest som en klump i magen. Jag är ALL for ost alltså men inte varje dag. 

Jaja, GOD MORGON. Just nu tacklas jag med att jag vill tvätta men för att komma till tvättrummet måste jag gå in i värdparets hus och genom deras kök och pja, där sitter de i pyjamas och äter frukost så det är inte för inte som jag känner mig väldigt obekväm och så att säga "lite ivägen." 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback