Dresscode efterlyses

När jag blev antagen till North-West Uni så snurrade många frågor i huvudet mitt. En utav de mest centrala var detta med dresscode, skulle jag behöva köpa en helt ny, lite proprare garderob? Var jag tvungen att gå runt i pennkjol och blusar med snäva små steg? Av någon anledning kändes det så, men jag hörde mig för och det var väldigt långt ifrån sanningen. Förvisso bor många på campus (ca 5000 personer), men jag tycker mig ändå ana en väldigt avslappnad inställning till kläder under lektion. Det är alltifrån uppklätt till mjuksbrallor, till kort, till en oändlig variant hattar. 

Så idag gick jag förbi en kille med följande text på sin lysande orangea t-shirt:

 


Och självklart, nu ska vi inte vara sådana, får man klä sig hur man vill så är det förstås så att man passar på att bära plagg med lite djupare budskap. Sådant som får en att tänka till. Stora frågot väcks, såsom "Innebär threefold att jag ska dricka tre stycken t.ex öl, eller att jag normalt sett brukar dricka tre och därför bör dricka nio?" och "Hur beter sig egentligen en singel? Och om t-shirt bäraren är singel borde det knappast vara svårt att bete sig som en, för då beter han sig ju som sig själv, så har han alltså en lycklig flickvän någonstans? Har hon en likadan t-shirt i dam-modell? Är den månne rosa?" 

Jani. Någonstans på jorden sitter en väldigt intellektuel t-shirtdesigner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback