Good friday



Igår fick vi finbesök till good friday- Tina och killen hon dejtar (han var fotograf och fick därför inte medverka i denna bild). Och vi hade roligt. Det var absolut en utav de skönaste kvällarna hittills med god mat, kort och tärninsspel och framförallt flamsig humor. Precis vad som behövdes!

Jag lärde mig faktiskt väldigt mycket igår också. Fick en hel del information och så om Sydafrika ifrån lite andra perspektiv, hennes date var farmare och bodde i ett annat område och hon är ifrån Pretoria. Tänker inte dela med mig här, men många utav de oerhört våldsamma berättelser man hör om Sydafrika verkar onekligen närvarande i landet fortfarande, även om det har blivit bättre på många sätt. Och det där med att "man kan blir mördad för 100 rand" verkar också stämma. Känns ju rätt skönt att bo i ett utav de absolut säkraste områdena i landet. 

Idag är det varmt igen och jag ska försöka njuta utav det. Är fortfarande lite oppeppad i allmänhet. Mitt nya störningsmoment är att sängarna är hårda och osköna. Det går över, det går över..

Ha en skön påsk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback