gårdagen


Dansandes till detta spektakel. 

Min valborg slutade upp i en dansant och spontan glädjestund framför en scen på en skräpig äng, med tunt publikhav och mycket skratt. Därefter tog slumpen gänget vidare mot en liten trevlig fest och det var nog allt jag behövde, för jag kände verkligen att jag var nöjd när jag gick hem sedan.

Och idag skiner solen. Vilket jag försöker ignorera. Jag har ekonomitenta på fredag. I say no more.

Jag sitter här, och jag tror att jag försöker förstå mer och mer hur oerhört starkt mitt behov är att inte tänka varken bakåt eller framåt. För några veckor sedan så var livet plöstligt slussat in i vad jag trodde skulle bli en ren katastrof - men det är stilje på den fronten nu, och kanske blir saker egentligen bara bättre. Min olycka då var väldigt uttömande och det hade förmodligen varit precis lika uttömande om jag försökte föreställa mig hur det skulle kunna bli framöver. Så jag gör nog inte det. Jag sitter nog här vid mitt lilla skrivbord och hoppas på sol även i helgen istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback