aldrig nöjd

Jag blir aldrig nöjd.

Finns det något botmedel mot det? Någonting som gör att man inte alltid glömmer av sina egna upplevelser när man upptäcker att andra har gjort saker som är hundra gånger häftigare, eller åtminstone har upplevt mer. Som om livet vore en tävling i vem som har hittat på ballast saker. Dessutom så faller jag handlöst för otroligt stereotypa upplevelseberättelser. Typ som när man ser bilder på folk som har på sig softa kläder på nån landsväg i Australien och bor i tält eller i nån gammal van. Jag har fan inte lust med det egentligen, jag hatar att campa. Varför tror jag att jag skulle vara lycklig bara jag fick bege mig av på nya äventyr idag, nu, imorgon?

Det är lustigt. Jag har en chans på att bo ett halvår i Sydafrika med början februari nästa år. Det borde räcka för att jag ska kunna slappna av och fokusera nu, men det gör det inte. Jag vill göra allt. Och jag vill göra det på en gång. Och jag vill göra det bättre och mer speciellt än alla andra.

Bota mig, tack. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback