my latest obsession




Jag har alltid tyckt mycket om John Legend's sångröst, men hans musik har inte riktigt varit mitt stuk. Men så hittade jag denna av en slump i förrgår och det innehåller mina två favoritmoment; lugnt pianoskling och fin röst. Det är alles för mig. Dock; jag är inte jättehypad på texten "all your curves and all your edges,all your perfect imperfections" osv, känns lite återanvänt, men det är inget att haka upp sig på. Det kanske är jag som är svårflörtad.

Alltså, förmodligen är jag väldig svårflörtad nu när jag tänker på det. När jag var singel här på campus vad jag ute och röjde 1-2 gånger i veckan och jag kan inte komma på en enda gång någon har flörtat med mig på ett sätt som gjort mig intresserad på mer än ett samtal. Inte för att jag är drottning på teppan och dessa män mina undersåtar, jag fattar bara inte hur man ska hantera flörteri. Komplimanger är snällt men inte lockande, samtalsämnen som är för ytliga blir obekväma, uppenbar fylla är störande, djupa samtal på krogen kan kännas väldigt krystat. Hur ska man ha det avslappnat och trevligt, undrar jag? 

Lite off-topic men det är nog den röda tråden i den är bloggen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback