Komma ikapp i kalendern

1. En kort recension av den bästa boken jag läst i år



Det här är enkelt; jag minns inte. Jag läste säkert en del i somras men jag kommer inte ihåg mycket från denna sommar. Dock läste jag Paul Collier's the Bottom billion som kursbok nu i september och tyckte att det var väldigt intressant läsning eftersom att denna liberalt lagda man med mycket erfarenhet inom utvecklingsbranschen samlade sina tankar om hur man ska lösa olika utvecklingsfällor. 

 2. Det starkaste minnet från 2013

 Det var säkert min äventyrsdag i Tanzania. Det har varit en ganska ojämt år i humör, känsla och handling men i Tanzania så trivdes jag oerhört bra och en utav dagarna så hamnade jag och mitt resesällskap i ett Masaiområde oplanerat och hade en fantastiskt djur- och natur upplevelse.

3. Det gulligaste djuret jag träffat under året

Jag och pöjkvännen var på Ölands djupark (i efterhand har jag fattat att dom inte verkar vara särsklit bra på att sköta om sina djur så det gör jag inte om) men, då var det en extremt cool apa av någon slag som käkade frukt samt en get som hälsade på Emil. Båda var bedårande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback