Julekalendern

4. Utan tvekan den låt som jag har lyssnat mest på

Det är inte helt lätt men jag har lyssnat väldigt mycket på Lana del Rey. Jag blev stormförälskad i både Ride och Young & Beautiful så fort de släpptes (vilket påminner mig om att jag ännu inte har tittat på the Great Gatsby, som den sistnämnda är soundtrack till). 

Ride har varit förtrollande för mig och jag vet att det blev en hel del repeat på både spotify och youtube. Min besatthet med Lana kan inte riktigt hjälpas, jag tycker helt enkelt inte att det finns någon annan som liknar henne och hon prickar rätt med sin melakoniska stämning och lena röst. Plus att jag är en sucker för hennes bild- och videometerial, illusionen om en missförstådd stark kvinna som gör vad fan hon vill men faller för fel personer. Inte för att jag kan relatera. Tycker bara hennes karaktär är så bra med musiken. 

På youtube finns snuttar från hennes nästa album och Black Beauty är en sådan låt som jag kommer att ta med mig i min ipod (jag är lite old fashion och har inte spotify på min mobil, den är nämligen inte en smartphone) och gå och lyssna på längst grusiga vägar i Sydafrika. Och texten kommer egentligen inte alls passa in med miljön men jag kommer säkert ändå bli känslosam och se mig omkring, uppfylld av någon form utav sorg/lycka mix.  Om jag träffade henne är hon den sortens person som skulle göra mig knäsvag av starstruckness. Just eftersom att hon känns overklig. Inte på ett övermänskligt sett utan mest för att hon har skapat en illusion.

Där ser ni. Så gör hon med mig. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback