Glädjeämne

Min käre mor ringde precis och meddelade att hon sett i metro att The Killers dyker upp i både Malmö och Stockholm lagom till vårterminen. Detta gör mig glad; då var det fyra år sedan jag och pappa tog vårat pick och pack och flög till London över en helg för att se dem uppträda på the O2 arena då deras album Day and Age var aktuellt.

Det är ett kärt minne jag har med min far, och kanske är det därför det ligger mig så varmt om hjärtat när jag överväger att gå på konsert med dem en gång till. Jag har insett att det är ett band som inte ligger alla i smaken, väldigt indierockigt, men jag älskar ofta känslan och jag är förlovad med Brandon Flowers stämma. Det kan inte hjälpas. Dessutom är deras Read my mind, med raderna "I don't mind if you don't mind, cause I don't shine if you don't shine" en av de i sin enkelhet vackraste meddelandena som har nått fram till mig.

Nu när jag dessutom är väl medveten om att jag skulle få höra Be still från det nya albumet så är det oerhört svårt att inte boka en biljett.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback