men hörrni

Igår, av totalt oklara skäl, så hade jag mitt högsta besökarantal på väldigt länge.
Var ni tvugna att dyka upp precis den gången jag inte är on the top of my game?

Denna portal ska ju vara HÄÄÄÄÄRLIG. Det är tanken.
Jag är nämligen ganska härlig, om jag får lov att säga det själv. Jag kommer undan med att säga så eftersom att det kan betyda så många olika saker att det inte riktigt är skryt, det är lite som att tycka att man är "skön". Det kan vara ett annat ord för en person som egentligen är relativt störig, men ändå snäll och välmenande.

Det bästa är ju dock förstås om någon annan säger det, inte jag själv. Men nu sa jag det! So sue me. Det kanske kan räknas som kvalitativ övning inför att skriva personliga brev, någonting jag tänker spendera hela eftermiddagen med och kvällen också om så behövs. Jag ligger efter i jobbsökandet och det beror på att jag finner detta väldigt motigt.

Att skriva ett personligt brev.

För det första är det ett skämt att det ens kallas så. Det är ju så opersonligt det kan bli. Att berätta vad man har gjort på ett sätt som enbart är relevant för hur man presterar på en arbetsplats, att motivera vilka egenskaper man erhåller som kan vara till nytta NÄR ALLA VET att alla människor har sina brister och dåliga dagar, ingen är en servicehjälte dygnet runt och i slutändan är sommarjobb någonting man gör för att man vill ha pengar. Det betyder förstås inte att man tänker prestera på minimum och bara stå och räääkna minutrarna i takt med att pengarna rullar in men det är liksom en sanning.

Fast okej. Jag tycker sommarjobb ska bli kul. Man får någonting att göra, man träffar nya människor och det finns alltid någonting befriande i att ha en rutin att anpassa sig efter. Tycker jag i alla fall.

BLAJ BLAJ från mig till er!
Ha en spännande fredag så sköter jag resten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback