"jesapesa"



Ser ni hur tom i huvudet jag ser ut där?
Exakt! Där har ni mitt tillstånd idag. Utmärkt är det just därför att jag har fått spendera min dag i umgänge som inte kräver att jag presterar mer än flamsiga uttalanden med jämna mellanrum. Vi har det så härligt, vi i vårt lilla gäng.

Hursom.
Jag besitter just nu ett tillstånd som är ovant. Jag tänker på saker och ting som vanligt, men  nu sträcker det sig oftast inte längre än första tanken som sedan blir en känsla. Det jag menar är, för att reda ut oklarheten: I vanliga fall när jag börjar fundera på någonting så spenderar jag en stund med att analysera och grubbla, att vända på steken lite. Kolla läget. Sedan så brukar känslorna få mer plats. Nu tycks de komma på en gång. Denna nyupptäckta, denna direkta variant på temat är en som jag inte har pli på. Jag sitter och tänker "Jaha? Och nu då?" eftersom att funderingarna inte vill utveckla sig så mycket. Det bara är där. Jag sitter och känner vällande saker i min bröstkorg och det gör mig lite frustrerad.

Det känns, så att säga, anti-produktivt.
Men fuck it, right? Det är bara att tåga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback