ja, jag är faktiskt förvånad



Nu måste jag skriva ett inlägg! Jag har fascinerats och konfunderats och tacklats med irritation sedan Oscarsgalan sändes tidigare i veckan. Jag medger att jag är en person som tycker det är väldigt kul med den här galan, jag tycker om själva galan mer än röda mattan men brukar trots allt kika på sändningarna därifrån också.

Jag vet inte om jag behöver lägga ned tid på god formulering.
Vill bara fråga: VARFÖR VARFÖR VARFÖR skriver ALLA tidningar som Angeilna Jolies klänning för att den har en slitz? För att man ser hennes ben? Skvaller har man läst en miljon gånger men det här har gått till något bisarrt överstyr där jag inte kan sluta se rubriker om någonting så OFANTLIGT MENINGSLÖST!

Det finns ingen mer meningslös journalistik. Och det är väl inte ens någonting att ens reagera på? Jag kan förstå att det dök upp ett gäng artiklar om när Björk kom i en klänning som såg ut som en död fågel. Det skiljer sig lite väl mycket från normen, även om det fortfarande är rätt sjukt att tidningarna skriver om kändisklänningar. Men alltså en slitz? Ett ben?

Ett ben?
Vet ni att just nu torteras människor och regnskog skövlas - och JA - jag tänker dra den tröttsamma paralellen för jag är ohyggligt sur. Kanske beror det på att min nuvarande kurs innebär att jag på nätterna drömmer om Judemassakrerna som ägde rum under andra världskriget, vi studerar ondska i vanliga människor och den är utbredd. Det blir så sjukt att vakna upp efter en hemsk natt, slå sig ned vid datorn och läsa att Angelina Jolies ben har fått ett twitterkonto.

Det hör inte hemma i tidningarna
.

Kommentarer
Brush säger:

Fucking word.

2012-03-01 | 18:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback