frukost i solsken



På senaste tid har jag hört mycket klagomål på "såna som bloggar".
Och jag är ju en utav dem så jag har ju lyssnat och funderat. Det som är det främsta alternativet på att en blogg är fullkomligen är onödig är tydligen att berätta vad man har ätit. Det är någonting i denna banala vardagsfakta som irriterar blogghaters något enormt. Jag tror det är idén om att bloggar man, så tror man att alla tycker det är sjukt intressant med allt man skriver. Jag tror att det är 90% vän-läser-vän metoden i den personliga bloggsfären, sedan har vi nischbloggarna med mode och inredning och så vidare.

Jag får ju helt enkelt tänka att mina läsare fortsätter läsa utav någon anledning, men jag gissar att många inlägg ter sig rätt ointressanta; samtidigt ha förhoppningen att det finns de gånger inläggen faktiskt känns givande. Dock tror jag att den enda funktionen en blogg ska fylla är att det är trevligt för någon att gå in att läsa.

Hur som helst. När folk klagar kan jag inte låta bli att ta åt mig och känna mig lite förminskad (jag har bloggat sedan jag var 12 så jag är tveksam till att jag kommer lägga ned inom snar framtid) eftersom att jag inte har ett abnormt ego för att jag har denna blogg.

Därför vill jag ge er alla klagers där ute lite skön information.
Till frukost äter jag: Två pågenbröd med bregott och rödbetsallad.


God morgon!

Kommentarer
Julia säger:

Gilla! ;)

2012-03-26 | 17:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback