beslutsångest



Jag har en del viktiga beslut att fatta.
Först ska jag se om jag kan höja mitt snitt på högskoleprovet. Sen ska jag bestämma om jag vill byta universitet. Sedan ska jag bestämma om jag vill fortsätta på fred och utveckling eller om jag vill studera miljö istället. Om jag bestämmer mig för miljö så måste jag avgöra om jag ska satsa på en utbildning som jag redan har behörighet till eller om jag ska läsa upp Matematik C och få massor av fler alternativ. Om jag inte fortsätter plugga till hösten så måste jag jobba ett år och spara pengar samt sannolikt flytta hem igen och vara arbetslös och sjukligt rastlös en period.

Besides, lyckas jag inte höja nu på lördag kan jag ju försöka nästa år och hoppa av nu och läsa upp Matematik C ändå. Jag har så många alternativ. Ett annat är ju att stanna.

JAG BLIR GALEN.
Jag tycker grundligt illa om att fatta viktiga beslut.

Kommentarer
elin säger:

Jag tycker du ska fortsätta satsa på växjö. Du verkar trivas så bra där :)

2012-03-30 | 13:58:25
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/
Sara säger:

Bra sagt!

2012-03-30 | 19:57:53
Bloggadress: http://litets.blogspot.com
Annika säger:

Jag anar att mitt kommentarsfält är lite partiskt;)

2012-03-30 | 20:23:03
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/
Julia säger:

Annika, du vet vad min egoistiska sida tycker i den här frågan. Men jag ska försöka vara lite opartisk ändå. Det är jätteviktigt att du inte lyssnar för mycket på vad andra tycker och tänker. Då måste göra det som känns bäst för dig. Om det är miljön som du brinner för mest och vill ägna dig åt, så det det du ska göra. Magkänslan, försök lyssna till den. När du har bestämt dig, tveka inte. Kör bara på, baaareeeem!;) Jag vet att du kommer att ta rätt beslut och mitt stöd har du alltid i ryggen.

2012-04-02 | 22:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback