sista helgen på terminen





Lite el piccosto från los igår!

Det är väldigt märkligt att sitta här och beskåda kaoset. Flyttlådor, halvstädade ytor, packade resväskor inför färden till ett annat hem och insikten att jag inte längre bor i denna lilla etta när jag kommer tillbaks sent i sommar.

Campus har börjat tömmas. Den allra proppfullaste klubben igår tydde på en sista social kraftansträning innan alla far till sina hemstäder för att andas ut eller slita som dårar för att få in pengar till nästa termin. Jag säger motvilligt hej då till vänner som jag vet eller inte ännu vet när jag kommer att träffa åter, och fast det ska bli fantastiskt att flytta till en trea med min bullis till hösten så känns det märkligt att lämna mitt första egna hem.

Jag känner stor separationsångest men har enorm tilltro till att sommaren har bättre potential än många på länge. Om ca 600 ord och lite referenslistande så är jag färdig med mitt första år på Universitetet. Vem kunde ana?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback