perfekt snö



Om jag liksom lutar mig mot fönstret och kollar mot höger så kan jag ser början på skogen. Idag totalt täckt i fin, tjock snö. Fast snö, en sådan som det är halt under.

Igårkväll sprang vi runt och lekte i den en stund, innan vi gick in och åt paj och kladdkaka. Sedan gick vi hem på natten, en natt där studenter skrattandes kastade snöbollar och gick runt på området. Som om det inte var mitt i natten, egentligen.

Idag känner jag att någonting behöver hända. Jag vill möblera om eller kasta ut fåtöljerna genom fönstret, byta stil och byta inställning. Hoppa av skolan och fly någon annan stans. Jag känner inte för att laga mat, och jag känner inte för att vara jag. Är det när man är i den här sinnesstämningen som man ska läsa en bok eller se en film för att drömma sig bort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback