min granne är fortfarande förfärlig

Varenda dag får jag höra hetsig bas under heeeela förmiddagarna och gärna på kvällarna. Jag förstår bara inte, hur någon kan tycka om dansmusik så mycket. Är någon slags technovariant på temat.

Hur som helst blir jag snart gråtfärdig av irritation, hur kan man vara så jävla dum i huvudet när man bor i lägenhet och man garanterat fattat att det är lyhört? Jag hör ju för fan min grannes mobillarm hur tydligt som helst på morgonen, samma granne tror jag för övrigt att det är. För när larmet har gått dröjer det bara en liten stund innan musiken drar igång.

Lägenhetsproblem. Varför kan man inte börja isolera lägenheter på ett sätt som faktiskt funkar? JAG ÄR DESPERAT. Ser sjukt mycket fram emot att flytta härifrån. SJUKT MYCKET.

(eh, ja alltså ta hänsyn till att jag har sovit dåligt, ser för jävlig ut och har mycket att plugga)

Kommentarer
Emmi - pysslar och designar säger:

jag dör varenda gång jag sover i seans studentkorridor i uppsala - så jävla lyhört. Har börjat sova med öronproppar där. Rekommenderas starkt :)

2012-01-25 | 11:30:22
Bloggadress: http://emmiavergren.blogspot.com
Annika säger:

Ahh galet, vart bor han, Flogsta? Jag antar att man kan vänja sig till en viss gräns, men som du säger är det inte möjligt att inte höra det ibland. JAg försöker med öronproppar men dom funkar inte på mig..Mina öron är så konstiga så dom ramlar ut. hahahha

2012-01-25 | 11:42:10
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/
Bella säger:

Fast du måste klaga till hyresvärden. Det spelar ingen roll att det är studentkorridor dessutom. Enligt § 42 i jordabalken kan man få sin hyresrätt förverkad (uppsagd) samt få ersättning enligt §25 JB

om: "hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet). Hyresgästen skall vid sin användning av lägenheten också i övrigt iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten."



Om det förekommer störningar i boendet, skall hyresvärden ge hyresgästen tillsägelse att se till att störningarna omedelbart upphör samt, om denne är en bostadshyresgäst, underrätta social- nämnden i den kommun där lägenheten är belägen om störningarna.



So, GO GET THEM!!

2012-01-25 | 17:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback