hur är det möjligt, sj?

Vad kostar egentligen en biljett mellan Växjö och Köpenhamn?

För det första: Instabila priser
Jag gjorde en sökning och fick resultatet 148:-, sedan ett par minuter senare när jag skulle göra samma sökning så stod priset på 212:-. Varför är det så?

För det andra: Studentrabatter
Måhända att det är en viss skillnad i omboknings- eller återbetalningsbara biljetter.
Men på en helt normal biljett till Köpenamn sparar jag vaddå, 36kr?

Och slutligen: Vaddå studentrabatter?
Priser på Ungdomsbiljetten är exakt samma, så jag sparar ingenting nu jämför med när jag reste förut. Vilket jag ändå tycker är lite fascinerande. Dock är ju självklart studentrabatten fortfarande relevant för de som är över 25, men lite häpen är jag.

Student



Ungdom 20-25 år



Vuxen



JAG FATTAR INTE HUR NI PRISSÄTTER?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback