eldorado

Ni vet lågprismärket Eldorado som säljs i matbutiker? De säljer ju lite allt möjligt till sjukt låga priser.

Sitter just nu och äter deras müsli. Den är hemsk. Ser så lovande ut på innehållsförteckningen, men smakar nog mest som bränt papper. Jag brukar undvika deras produkter i normala fall då det är tveksamt hur pass ekologisk och rättvis produktionen är, men denna gång fick jag fick den utav en vän som flyttade till sitt hemland igen, och jag har för avsikt att äta upp den innan jag köper ny.

Så nu sitter jag här, och käkar bränt papp. Och tröstar mig med citronteet Julia köpte till mig, i min nya kopp som kostade 10 kr på rean. Och fastän jag gärna hade gnagt på någonting mumsigare så vill jag inte påstå att jag tycker särskilt synd om mig egentligen.

Jag har alltid ett sug efter mat på sena kvällar.
Det är jättekonstigt. Igår åt jag en burk majs med ost gouda ost från Eldorado på (!), kvällen innan kokade jag ett par decilliter pastaskruvar i grönsaksbuljong och käkade med oroväckande stor aptit.

What is up with thaaaat?
ANYWAY! GET TO THE POINT ANNIKA! Ja, eh, köp inte Eldorados müsli.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback