högskoleprov och mikrovågsugnar

Nu har jag anmält mig till högskoleprovet!
Detta eftersom att jag vill se om jag kan höja mitt snitt och därav bredda mina ansökninsmöjligheter till hösten. Jag studerar ju redan, som jag kanske nämnt några hundra gånger, men det finns mycket där ute och jag tänker lusläsa katalogerna framöver för att se om det kan vara så att jag har missat någonting i utbudet.

Jag tror jag hade någon slags poäng när jag valde att berätta detta, men jag har liksom tappat bort poängen. Istället kanske ni vill höra om ett möte som just skedde i trapphuset? Jag öppnade dörren åt en kille som hade händerna fulla, bland annat en sprillans ny mikro i ena handen. Han tackade för att jag öppnat åt honom, sedan kollade han på mig och följande konversation ägde rum.

Mikrokillen: Har du en mikro hemma?
Jag: Jajjemen, hur så?
Mikrokillen: Vi har en över. Ifall du behöver en.
Jag: Jaha! Okej, nej det är lugnt. Men tack ändå!
Mikrokillen: Inga problem, ha det bra!

Inte varje dag man erbjuds en mikro för att man öppnar dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback