toalettpapper

Det här kommer nog inte att falla sig helt väntat som bloggämne men så är det vet ni.

Toalettpapper.
Det stör mig helt genuint att vi använder träd till detta. Vackra, höga, ståtliga, välväxta och levande. Vi hugger ned dem för våra toalettbesök. Och västerländskt bortskämd som jag ju är så kan jag faktiskt inte tänka mig att använda vatten som i så många andra länder eftersom att det känns orent? Hur konstigt är inte det? Och ologiskt för den delen.

I alla fall. Faktumet är sådant att vårat sätt att använda toalettpapper skulle orsaka en ohållbar avskogning om vi skulle sprida denna trend till de länder som använder vatten för rengöring nu istället för tvärtom.

Tycker bara det känns lite konstigt att vi
1) "Måste" avskoga för våra toalettbesök
2) Bleker toalettpapper. Alltså vad i helvete?

Skulle vilja ha en ny lösning helt enkelt. Jag älskar skog.


Toalettpapper? Dör lite inombords.


Kommentarer
elin säger:

I am with you sista

2012-02-06 | 08:07:10
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/
Brush säger:

WORD på den

2012-02-06 | 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback