tankar

I livet behöver man lära sig samma läxa om och om.
Fastän man har lärt sig den hårda vägen så fastnar det inte helt; visdom och insikt drunknar i nya aspekter utav livet, i den gamla oron, i självbild och föreställningar om vad livet går ut på.

Man glömmer egentligen inte vad man borde göra för att undvika negativa mönster. Jag tror bara att man någonstans låtsas att man förtränger. Man säger en sak, man tänker en annan. Man tänker en sak, och motsatsen på en och samma gång. För att skydda sig själv och skjuta upp en svårsmält sanning bara lite till.

Jag vill inte vara ärlig mot mig själv hela tiden.
Kortsiktigt skydd vinner ibland över framtida glädje, jag antar att man resonerar så eftersom att man inte har ordentliga perspektiv på vad som lönar sig i slutändan. Det är precis som när man följer mönstret att skjuta upp inlämningsuppgifter till sista sekund och lovar sig själv att inte göra likadant nästa gång. Men det gör man. Varje gång, i mitt fall.

Kanske skulle börja skriva en egen, privat lista.
"Vad jag egentligen tänker", kan den få heta. Och där ska det stå enbart sanningar. Sedan får jag se vad jag gör utav dem..

Här sitter jag med alldeles för ont i halsen, och funderar alldeles för mycket. Hade gärna lagt mig och sovit, men det gör för ont. för tillfället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback