sommar



I mitt huvud så är det snart sommar. Det är runt hörnet. Jag tänker vinterslask i ungefär en månad till, sen rusar våren fram. Och våren är alltid underbar men går över på ett nafs, och man finner sig mitt i en sommarsol som bländar ögonen när man ska bli fotograferad.

Fast jag saknar inte sommaren. Inte så att jag sitter och lider utav vintern i alla fall. Den gör mig inte så mycket i år; kanske för att alla avstånd är korta här på campus. Och jag promenerar mer än på väldigt länge utan att faktiskt känna att jag fryser, månhända för att jag har lärt mig att inte spänna kroppen som en sträng varje gång jag går utanför dörren.

Grönt saknar jag däremot. Snön kanske hade gjort sig bättre om den varit grön..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback