nu kan inte kaffebryggaren explodera

Alltså.. Jag fick ju en kaffebryggare utav Jiske när hon flyttade tillbaks till Nederländerna. En vit, strålande fin bryggare som jag bara fick helt slumpartat. Självfallet lyckades jag då, inom en vecka eller något sådant, lägga sladden mot en varm spisplatta. Den smälte lite.

Jag kunde kanske gissa själv att det inte är smart att ha en bryggare med en halvsmält sladd, ändå var jag järv och fortsatte brygga utan komplikationer. Men idag när jag var i staden så slog det mig att jag nog fan inte vill att den en vacker dag exploderar, blockerar dörren ut med eld så att jag måste hoppa ut genom fönstret en våning samtidigt som jag utsätter alla andra i lägenhetshuset för fara.

Så idag köpte jag en ny bryggare.
Det var allt! Halleluja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback