dinner... for one

En sak som jag redan nu, efter en termin, börjar ledsna på är att alltid laga mat till mig själv. Dessutom tycks jag aldrig bli mätt nuförtiden, vilket innebär att jag ständigt gräver efter mumsigheter i skåpen fastän jag vet att jag likförbannat inte har köpt det för att spara lite cash.

Så man lagar käk till sig själv, gör matlådor, äter liknande luncher för att det går snabbt och köper den frukt som finns till nedsatt pris. Åt 2kg apelsin på ett par dagar, för de var så billiga men fick ju inte bli gamla. Dessutom delade jag och några polare på 5kg gul lök häromveckan (såldes för 10kr på Willys) så jag har lagat lök-baserade rätter här hemma senaste dagarna.

Men jag är så evinnerligt trött på min mat nu! Jistanes!
Boring. Ska skaffa mig nån snubbe som kommer hit och lagar mat åt mig. Det låter så att säga lite mer appealing än det nuvarande läget!

CRAVINGS!
Jag har ätit 2 portioner middag, en extra portion nyss och känner mig om möjligt ännu hungrigare än för en kvart sen. Vill käka müsli, men det missbrukar jag redan.

Att bo själv alltså..


Kommentarer
Tess säger:

Sjukt god mat ju! Du är grym :D

2012-02-08 | 10:33:38
Bloggadress: http://tirees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback