coldplay på stadion






Inte vet jag om Chris Martin gick på någon överenergi när han uppträdde med bandet på stadion igår men Coldplay var igång i allra högsta grad, stadion ekade och det flög konfetti och ballonger och glädje tillsammans med fyrverkerier och ljussken från alla möjliga håll.

Glada rop, och ibland ren utav skrik, varvades med ett lätt regn till tonerna utav Fix you och när de körde en pianostund med otippade Warning sign så kändes det så rätt för mig som har råkat favorisera just den låten av den stora mängden som bandet har hunnit göra genom åren. Det var underbart att se dem live. Underbart att stå längst fram under hysteriska färggranna konfettiregn och sträcka upp händerna mot en sky som skänkte lätt regn över svettiga publikarmar. Och för att sätta krydda på upplevelsen så stod jag längst fram och åtnjöt föreställningen.

Jag säger som aftonbladets reporter: 4 av 5 möjliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback