time passes




Nu är det bara jag kvar. Och nån snubbe längre bort här på gamla balkogen i bibliotekets äldre del. Jag har suttit här sedan lunch. Jag har anat ljusskiftningar där utanför genom att snegla upp mot fönstrena högt upp på väggarna i den här stora salen, men medan årstiden har fortsatt i sin höstliga framfart så har jag stirrat mig sneögd på datorskärmen.

Det jag studerar idag är övergripande för hela kursen, en slags helhetsrepetition. Det är mycket intressant och jag känner att det mesta ändå sitter, även om lite detaljer ska finslipas på under morgondagen. Det enda som gör mig väldigt frustrerad är att även om "hela" dagarna ägnas till studier så hinner jag inte med att läsa allting jag vill, repetera så mycket som jag vill. När jag tror att någonting ska ta en timme så tar det istället tre. Blir lite småtokig på det.

Ah well. Grabbarna mittemot skulle ta bilen in till stan och de kommer tillbaks hit med krubb från McDonald's om en stund. Det är lyx det, för jag hade tänkt skippa middagpaus och nöja med mig frukterna och mackorna jag har käkat under mina timmar här.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback