trauma



GODMORGON!
Min morgon? Den var anti-god.

Ni vet när man lyckas uppnå totalt misslyckande av ett mål? Jag skulle gå upp 09 och läsa innan skolan. Jag var absolut taggad på detta när jag gick och la mig, jag inser ju att min attityd måste vara positiv om jag ska ta mig igenom den här svåra kursen.

Vaknar 07:14.

Storbråk nedanför fönstret. Det är bara en trappa upp och medan tjejen skriker och vrålar med kattliknande gnällnivåer så pratar killen lugnt men väldigt högt och tydligt. Jag kan knappt begripa hur hon kan vara så arg och han ändå så lugn. Hon upprepar "Jag tänker FAN INTE LYSSNA PÅ DIG!!" och han säger "Jag förstår inte vad jag har gjort. Jag tycker ju om dig. Jag gillar dig jättemycket". Och så håller de på av och till..

Klockan blir 07:21.

När mitt intresse för att försöka lyssna på bråket avtar så försöker jag somna om. Och då - BAM - så händer någonting jag verkligen inte visste vad jag skulle göra av. Grannen ovanför slår igång 90-tals musik på en volymnivå som är helt osannolikt hög för en fredagsmorgon. Det dunkar hysteriskt i mina väggar. Daddy Dj, Ecuador, Aqua, Markoolio; det haglar in fruktansvärt enerverande dängor från tiden där jazzbyxor var okej. Det börjar vrålas från lägenheten.

Klockan 07:45

Musiken fortsätter men nu börjar jag ana annan aktivitet i huset, jag hör bankningar som eventuellt är ifrån mina grannlägenheter som försöker signalera att de ska hålla käften där uppe. Musiken tystnar.

Klockan 07:50

Musiken kommer igen och jag orkar inte störa mig och somnar.

Klockan 10:38

Vaknar och inser att jag har sovit förbi larmet och aldrig kommer hinna det jag skulle på morgonen.

Vilken underbar start på dagen! *Flingreklam-leende*
Fast jag är i övrigt på bättre humör idag, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback