nu är jag så trött



Jag hade kunnat vara klar för flera timmar sedan. Ett kapitel i den här boken tar nog inte mer än en timme att läsa, det är ganska kort och enkelt uppbyggt.

Problemet med tid är bara det att jag gärna använder den, väl och länge, till anteckningar. Speciellt nu i början så vill jag vara säker på att jag förstår grunden, annars är det så frusterande när man ska bygga på sina kunskaper och man måste gå tillbaks och rota för att man missat bits'n'pieces.

Men alltså. Klockan är snart två, och jag har fan suttit med ett enda kapitel idag. Jag får helt enkelt avsluta det här kapitlet och sedan inse att det är dags för fundementala ändringar i studietekniken för den här kursen, för det är inte en chans att jag hinner annars.

Biblioteks-heldagar väntar runt hörnet, det känner jag det...

Kommentarer
Linn säger:

Vi är så lika Annika, samma här. Jag skriver alltid skitfina plugganteckinigar i början för de är så jag lär mig, och sen i slutet skumläser jag varannan sida i panik för att hinna. Och jag lär mig inte av mina misstag. Suck! :)

Känns bra att vi synkar våra bibliotekshäng-kurser! :) KRAM

2011-10-05 | 09:39:12
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback